DAS Twente

Financieel Adviseur

Standplaats:
Hengelo
Startdatum:
28.02.2019
Einddatum:
28.06.2019
Uren per week:
32

 

Interim Coördinator P&C cyclus/ Financieel beleidsmedewerker
Periode maart – juni
Uren: 24 – 36 per week
 
De afdeling
De afdeling Financiën bestaat uit ruim 30 medewerkers en faciliteert het bestuur, management en de medewerkers op het gebied van financiën. De afdeling stelt de bestuurlijke Planning & Control (P&C) producten en het financieel beleid op en draagt zorg voor de financiële administratie.

De functie
Tijdens de afwezigheid van de huidige coördinator P&C cyclus heb je binnen de afdeling Financiën de coördinatie over de totstandkoming van de P&C-producties (Kadernota en Begroting), maar werk je ook inhoudelijk mee. Jij zorgt ervoor dat het financieel helemaal klopt. Jij weet alle werkzaamheden die nodig zijn om het financiële deel van de Kadernota en Begroting op te stellen haarfijn te coördineren. Jij weet dit op een heldere manier te vertalen richting directie, college en de gemeenteraad. 

Jij vindt het een uitdaging om ervoor te zorgen dat medewerkers zich verantwoordelijk voelen voor het resultaat en initiatief nemen in het zoeken naar efficiënte werkprocessen. Als Coördinator P&C cyclus/ Financieel beleidsmedewerker werk je samen met de (senior) financieel adviseurs aan vraagstukken op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Daarnaast besteed je een deel van je tijd als financieel adviseur. Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen op gebied van financiën, planning & control en complexe adviseringsvraagstukken voor meerdere organisatieonderdelen binnen de sector Sociaal (o.a. Participatiewet).

Je bent een stevige gesprekspartner voor bestuur, directie en management over de P&C-producten, de ontwikkelingen op beleidsvelden en de gemeentelijke financiën, en adviseert hen hierin gevraagd en ongevraagd. Je werkt mee aan de verdere ontwikkeling en uitrol van de P&C-cyclus en het versterken van het financieel bewustzijn van de organisatie. Je creëert binnen en buiten de afdeling goede samenwerking om een beter resultaat neer te zetten.

Profiel
  • HBO / WO werk- en denkniveau op gebied van (gemeente) financiën.
  • Je hebt minimaal 8 jaar relevante werkervaring als adviseur binnen overheid/non-profit.
  • Je hebt ervaring met een horizontaal aansturende en coördinerende functie.
  • Je bent resultaatgericht, staat stevig in je schoenen en je hebt een natuurlijk overwicht.
  • Je hebt ervaring met de P&C-cyclus en gemeentefinanciën.
  • Je hebt recente specifieke ervaring met de coördinatie van de Kadernota en de Begroting bij een gemeente.
  • Je hebt ervaring met het toepassen van SCRUM en de LEAN methodiek.
  • Je bent communicatief sterk en denkt actief mee.
  • Je bent initiatiefrijk, proactief en kritisch opbouwend.
  • Je bent in staat om onder tijdsdruk goed, snel en collegiaal te presteren.
  • Je hebt ervaring met Key2financien.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten